Yüksek bütçeli oyun geliştirme maliyetleri her geçen gün artıyor. Bunun temel nedeni, eskiden yaklaşık 10-20 saatlik bir hikaye sunan doğrusal oyunlardan 100 saate kadar süren açık dünya deneyimlerine geçiş. Ancak bu değişim maliyetleri dengelemeyi başaramadı. Sonuç olarak, son 1-2 yılda yeni oyunların 60 dolar yerine 70 dolar fiyat etiketiyle piyasaya sürüldüğüne tanık olduk. Görünüşe göre bu bile yeterli olmamış olacak ki Ubisoft, YouTube videolarında bulunanlara benzer oyun içi reklam eklemeye başladı. İşte detaylar…
Ubisoft’un Oyun İçi Reklamlara Geçmesi Kullanıcı Deneyimine İlişkin Endişeleri Artırıyor
Bir Assassin’s Creed oyunu oynadığınızı hayal edin – Tapınakçıları ortadan kaldırıyor, kötü adamlardan kaçıyor ve hazinelerin peşinden koşuyorsunuz. Bu deneyimi sizin için ne mahvedebilir? Görünüşe göre Ubisoft, kullanıcıların para ödeyerek satın aldıkları oyunlarda pop-up reklamları test etmeye başladı.
Il semble qu'Ubisoft expérimente la publicité en jeu chez certains utilisateurs (Xbox et PS).
Vous êtes au milieu de votre jeu, accédez à la pause ou à la Map et vous avez pendant 3sec. une pub pour un autre jeu qui s'affiche. Suffisant pour désinstaller ? 😅 pic.twitter.com/m5S4rEXas5
— Fab ✨ (@Fab_XS_) November 23, 2023
Sosyal medya paylaşımlarıyla ortaya çıkan bu durum, haritaya bakmak veya başka eylemler gerçekleştirmek için menüler arasında gezinirken ortaya çıkıyor. Örneğin, harita üzerinde nereye gitmek istediğinizi kontrol etmek isteyebilirsiniz. Harika! Ama önce Ubisoft’un yeni oyununu satın almak ister misiniz?
Oyun içi reklam yaklaşık 3 saniye sürse de, deneyimi “mahvetmek” için yeterli. Herhangi bir Ubisoft oyunu satın aldığınızda bu tür reklamlardan veya fiyat ayarlamasından bahsedilmediğini belirtmek gerekir. Eğer şirket tam oyun deneyiminin yanında 50 dolarlık reklam destekli bir paket sunmuş olsaydı, bu bir sorun olmazdı. Ancak böyle bir durum söz konusu değil.
Olayın sosyal medyada büyük ilgi görmesinin ardından Ubisoft yetkilileri sessiz kalmadı ve bir açıklama yaptı. Ubisoft’a göre, yaşananlar sadece teknik bir hatanın sonucuydu. TeknoBurada editörleri olarak oyun geliştirme sürecine girmek uzmanlık alanımız olmasa da, bu açıklama pek tatmin edici görünmüyor. Yine de, şirketin gerçek olsa bile bu tür niyetlerden vazgeçmiş görünmesi rahatlatıcı.