Arduino Değişkenler

0
33
Arduino Değişkenler
Arduino Değişkenler

Merhaba Teknoloji Haberleri – Teknoloji Rehberi ailesi, bugün sizlere Arduino değişkenler konusundan bahsedeceğiz. Program yazılımı ile ilgilenenler için son derece faydalı olacağını düşünüyorum.

Arduino hafızasına bilgileri yerleştirebilmek ve tutabilmek için değişkenlere ihtiyacınız vardır. Bu tıpkı buz dolabına kumu direkt olarak koyamamak ve bir kaba koymak gerektiği gibidir. Yani değişken aslında burada kap görevi görmektedir. Dolaba su koyarsanız bir şişeye, kum şeker koyarsanız bir torbaya ihtiyacınız olacaktır. Değişkenler de işte buradaki görevi görmektedir.

Dolayısıyla hafızaya koyabileceğimiz ürünün şekillenebileceği kaba mutlaka ihtiyacı olacaktır. Arduino değişkenler tanımlanırken onlara bir isim vermek gerekmektedir. Bu da ürün etiketlerine benzetilebilir. Etiketsiz ürün de rafta durmaz.

Her değişken kendine göre ayrı bir veri tutma kapasitesine sahiptir. Arduino Değişkenler tanımlarken ne yapmak gerekir gelin birlikte bakalım.

  • Önce değişkenin Türünü belirleyin.
  • Değişkenin adını belirleyin.
  • Değişkene değer atamak gerekir.

Değişken Nasıl Tanımlanır?

Arduino değişken tanımlama işlemi için aşağıdaki tanımlamayı dikkatli inceleyin.

İnt sayi = 125;

İnt: Değişken tipidir.

Sayi: Değişken adıdır.

=: atama operatörü olarak bilinir.

125: değişkene atanan değerdir.

Değişkeni bu şekilde tanımladıktan sonra hemen değer atamanıza gerek yoktur. Çalışma zamanında da değişkene değer atayabilirsiniz.  Değişken atarken de bazı kurallara uymanız gerekmektedir. Bu kuralları da aşağıda sizler için listeledik.

  • Değişken adına sayı ile başlamayın ama içinde sayı yer alabilir.
  • Değişken adlarında Türkçe karakter kullanmayın. (Ö,Ü gibi)
  • Değişken adlarında özel karakter bulunmamalıdır.
  • Değişken isimlerine alt tire ile başlayabilirsiniz, içinde de alt tire geçirebilirsiniz.
  • Değişken adlarında boşluk olmamalıdır.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR !   Telefon Numarasından Instagram Bulma

Arduino Değişken Tipleri

Arduino programlama yapılırken kullanabileceğiniz bazı değişkenler ve değişken tipleri bulunmaktadır. İşte Arduino değişken tipleri,

İlginizi Çekebilir: Ruby Programlama Dili
  • Bool:

Boolean değişken tipi 1 bitlik verileri saklama kapasitesine sahiptir. Bu veri de 1 veya 0 olabilir veya True ve False de olabilir. Bu kullanıma bir örnek vermek gerekirse aşağıdaki örneği inceleyebilirsiniz.

1

2

3

4

5

6

7

bool sayi = true;

bool sayi1 = false;

 

//ya da

 

bool sayi = 1;

bool sayi1 = 0;

 

  • Char:

Karakter türünde bir değişken tipi olan Char, 8 bitlik Unicode karakter tipinde veri saklayabilir. İşaretli olarak -127 ve 127 arasında, işaretsiz olarak da 0 ve 255 arasındaki sayıları tutabilme becerisine sahiptir. Aşağıda örnek bir kullanım bulunmaktadır.

1

2

3

char karakter = ‘a’;

char karakter2 = ‘B’;

char karakter3 = 99;

 

  • Byte:

Sayı türünde bir değişken tipi olan Byte, 8 bit işaretsiz tam sayı türündeki verileri tutabilme yeteneğine sahiptir ve 0 ile 255 arasında sayı tutabilir. Aşağıda sizler için yazılan bir örnek bulunmaktadır.

1

2

3

byte sayi = 0;

byte sayi2 = 128;

byte sayi3 = 255;

 

  • İnt:

Tamsayı türünde bir değişken olan İnt, 16 bit işaretli tam sayı türündeki verileri tutabilme yeteneğine sahiptir. Ayrıca -32,768 ile 32, 767 arasındaki sayıları tutabilmektedir. Aşağıdaki örneği inceleyebilirsiniz.

1

2

3

int sayi = 0;

int sayi2 = -15780;

int sayi3 = 65535;

 

  • Usigned İnt:

Sayı türü değişkenler arasındaki yerini alan Usigned İnt, 16 bit işaretsiz tam sayı türündeki verileri tutabilir ve 0 ile 65535 arasındaki sayıları tutmak için kullanılabilmektedir. Aşağıda bir örneği bulunmaktadır.

1

2

3

usigned int sayi = 0;

usigned int sayi2 = 15780;

usigned int sayi3 = 65535;

 

  • Long:

Sayı türü değişken olarak bilinen Long, 32 bit işaretli tam sayı türünden verileri tutabilme yeteneğine sahiptir. Ayrıca bu değişken tipi -2,147,483,648 ile 2,147,483,647 arasındaki sayıları tutabilmektedir. Değer atarken atadığınız değerin sonuna “L” harfi koymayı unutmayınız. Aşağıda daha iyi anlamanız için bir örnek yer almaktadır.

1

2

3

long sayi = 0L;

long sayi2 = -15780L;

long sayi3 = 65535L;

 

  • Word:

Word: sayı türünde bir değişkendir ve 16 bit işaretsiz tam sayı türündeki verileri tutabilir. Ayrıca 0 ile 65535 arasındaki sayıları tutabilmektedir.

1

2

word sayi = 0;

word sayi3 = 65535;

 

Yukarıda saydıklarımızın dışında birçok değişken tipi daha mevcuttur. Bunları bilmek sizi her zaman bir adım önde götürecektir.

 

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz